Tabele diet dla nastolatków

Okres dojrzewania to wiek od 11 do 18 lat, kiedy zarówno samce, jak i samice doświadczają wielu fizycznych zmian i niezbędne jest przestrzeganie zdrowej diety dla nastolatków w celu wsparcia zmian. Okres dojrzewania to etap, w którym ciało wciąż rośnie, a najlepiej nie stosować restrykcyjnej diety niskokalorycznej, takiej jak 1200 kalorii. W czasach współczesnych, gdzie cały świat jest napędzany przez fizyczne pojawianie się, nastolatki często odczuwają presję, by dopasować się do standardów społecznych idealnego obrazu ciała, który promuje je do wyboru w przypadku poważnych diet awaryjnych. Jednak w rzeczywistości nastolatkowie mogą łatwo utrzymać prawidłową wagę ciała, przestrzegając zrównoważonej diety według płci i poziomu aktywności fizycznej, łącząc ją z codziennym ćwiczeniem.

Wykresy diety dla nastolatków, aby utrzymać wagę

Ponadto nastolatki są największymi konsumentami niezdrowych produktów spożywczych, takich jak napoje gazowane, słodycze, ciastka, chipsy, frytki, hamburgery i pizze, co z kolei zwiększa ryzyko przybrania na wadze i otyłości wśród młodzieży. Zrównoważona dieta dla nastolatków powinna obejmować codzienną dostawę złożonych węglowodanów, białek i zdrowych tłuszczów. W tym artykule wymieniliśmy cztery oddzielne plany dietetyczne dla nastoletnich chłopców i dziewcząt w oparciu o ich styl życia – siedzący tryb życia i aktywny.
Zdrowa żywność powinna być zawarta w planie idealnej diety dla nastolatków

Korzyści z jedzenia owoców i warzyw, aby schudnąć, są dobrze znane, ale owoce i warzywa są również najlepszymi naturalnymi źródłami substancji odżywczych, takich jak witaminy, minerały i zdrowe tłuszcze, które pomagają w utrzymaniu zdrowego funkcjonowania organizmu. Oto pełna lista zdrowej żywności dietetycznej, począwszy od wszystkich grup żywności, które mogą być włączone do zrównoważonej diety dla nastolatków.

Bogate w wapń produkty spożywcze – mleko, ser, jogurt, soja, tofu i orzechy

Witamina D Rich Foods – płatki śniadaniowe, margaryna, tłuste ryby

Natural Protein Foods – czerwone mięso, ryby, rośliny strączkowe, zboża, zielone warzywa

Folate-Rich Foods – brązowy ryż, zielone warzywa, wzbogacone płatki śniadaniowe i chleb

Witamina C Rich Foods – owoce cytrusowe takie jak cytryny, pomarańcze, grejpfruty, pomidory, ziemniaki

schudnąć
Dzienne zapotrzebowanie kaloryczne nastolatków według płci i poziomu aktywności

Niezwykle trudno jest stworzyć standardowy plan dietetyczny dla wszystkich ludzi, ponieważ codzienne zapotrzebowanie na kalorie u każdej innej osoby różni się w zależności od różnych kwestii, takich jak wiek, płeć i poziom aktywności fizycznej. Nastolatkowie są zajęci i aktywni ludzie, i widać, że codzienne zapotrzebowanie kaloryczne nastolatków waha się od 1600 do 2600 kalorii.

Nastolatki 1600 kalorii 2400 kalorii
Teenage Boys 1800 kalorii 2600 kalorii

Konieczne jest zdefiniowanie terminów siedzących i aktywnych zgodnie z tą kalorią.

„Sedentary” oznacza styl życia, który obejmuje tylko lekką aktywność fizyczną związaną z codziennym życiem bez ćwiczeń i treningów.

„Aktywny” oznacza styl życia, który obejmuje co najmniej codzienne chodzenie o więcej niż 3 mile dziennie z prędkością od 3 do 4 mil na godzinę lub uprawianie sportu wraz z lekką aktywnością fizyczną związaną ze zwykłym codziennym życiem.
Zdrowe 1600 kalorii i 2400 kalorii diety dla nastoletnich dziewcząt

Otyłość i problemy z nadwagą stały się epidemią współczesności i są częstsze wśród młodzieży. Ale na palące pytanie o to, jak przezwyciężyć otyłość u dzieci i nastolatków można odpowiedzieć odpowiednimi wyborami żywieniowymi i codzienną aktywnością fizyczną. Nastoletnie dziewczęta są bardziej wrażliwe na wagę i często rozwijają nieuporządkowane nawyki żywieniowe, takie jak głodzenie się lub pomijanie posiłków w celu dopasowania ich do popularnego wizerunku społecznego. Dzienne spożycie kalorii nastoletnich dziewcząt powinno wynosić od 1600 do 2400 kalorii, 1600 kalorii dla dziewcząt z mniej lub bardziej siedzącym trybem życia i 2400 kalorii dla dziewcząt z aktywnym trybem życia.
1600 Plan diety kalorycznej dla nastoletnich dziewcząt z siedzącym trybem życia

Oto przykładowy plan diety o 1600 kaloriach, z którego mogą korzystać nastolatki prowadzące siedzący tryb życia, jeśli chcą utrzymać swoją wagę na stałym poziomie lub mogą również pracować jako dieta dla nastoletnich dziewcząt, które chcą schudnąć w połączeniu z codzienne ćwiczenia jak skakanka, pływanie lub jazda na rowerze przez 30 minut.

Dieta 1600 kalorii musi być podzielona na 3 posiłki i 2 przekąski, każdy posiłek składający się z 500 kalorii i 100 kalorii przeznaczonych na przekąski.

Śniadanie – 1 jajko na twardo, 2 kromki razowego tostu, 1 mała szklanka soku pomarańczowego, 15 winogronOrangeMidmorning Snack – 1 szklanka niskotłuszczowego jogurtu, 1 szklanka posiekanych kiwifruits

Releated Post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *