Jak pozycjonować stronę dietetyka?

Strona internetowa może być niezwykle przydatnym narzędziem promocji w wielu branżach. Jedną z nich jest dietetyka. Dobrą wiadomością jest to, że jeżeli specjalista w tej dziedzinie nie jest jednocześnie lekarzem i nie wykonuje swojej pracy w powiązaniu z placówkami medycznymi, to nie obejmuje go wówczas zakaz reklamy. To bardzo ważny czynnik, dający swobodę w promowaniu swojej działalności. Tym dobrodziejstwem niestety nie mogą cieszyć się lekarze i podmioty lecznicze, ponieważ reklama ich działalności, a także jakichkolwiek usług medycznych jest zabroniona. W takich sytuacjach trzeba zachować szczególną ostrożność i ściśle trzymać się przepisów, kiedy informujemy o naszej działalności. Natomiast w przypadku tych specjalistów od żywienia, którzy mają możliwość korzystania z nieograniczonej promocji, powstaje nieraz pytanie – jak wypozycjonować stronę dietetyka?

Jak wypozycjonować stronę dietetyka?

Pozycjonowanie stron internetowych, to proces długotrwały. Należy uzbroić się w cierpliwość, ponieważ w obecnych czasach prawdopodobnie wszystkie osoby prowadzące działalność gospodarczą zdają sobie sprawę z konieczności bycia widocznym w sieci. Właśnie tym zajmuje się SEO, czyli Search Engine Optimization, którego celem jest wpłynięcie na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Dietetyk może podjąć rozmaite aktywności, aby zacząć pracować nad tym aspektem promocji. Należy do nich:

  • prowadzenie bloga tematycznego
  • optymalizacja treści na swojej stronie internetowej
  • zdobywanie wartościowych linków zewnętrznych

Prowadzenie bloga tematycznego

Strony internetowe często wyposażone są w specjalną zakładkę z aktualnościami lub blogiem, gdzie publikowane są teksty tematyczne i branżowe. Jest to doskonały sposób na to, aby przyciągnąć czytelników. Ktoś może przecież poszukiwać w sieci odpowiedzi na określone pytanie lub chcieć poczytać coś zwyczajnie dla rozrywki. Jeżeli publikowane przez nas teksty będą wartościowe, dobrze opracowane pod względem merytorycznym i atrakcyjnie napisane, może to przyciągnąć sporo osób i pozytywnie wpłynąć na wizerunek firmy. Przydatne wpisy mogą sprawić, że odbiorcy treści zaczną postrzegać nas jako profesjonalistów i specjalistów w naszej dziedzinie. Nie inaczej jest z dietetykami.

Publikowanie newsów z branży odżywiania i ogólnych, ciekawych porad w postaci artykułów jest, oczywiście, pewną formą wyjaśniania skomplikowanych zagadnień w przystępny sposób za darmo. Pamiętać jednak należy, że dzielenie się takimi uniwersalnymi wskazówkami raczej nie powinno przyczynić się do odebrania nam zysku, gdyż dietetyka jest dziedziną, w której ogromną rolę odgrywa indywidualność przypadku i dopasowanie do osobistych uwarunkowań.

Strony internetowe a optymalizacja treści

Pozycjonowanie stron opiera się głównie na umiejętnym doborze i rozmieszczeniu słów kluczowych w tekstach. Jeżeli zatem publikujemy wpisy na blogu, komentujemy i informujemy o aktualnościach, czy zwyczajnie opisujemy swoje usługi i dokonujemy prezentacji naszej działalności, pamiętajmy o tym, aby posługiwać się frazami kluczowymi. W żadnym przypadku nie należy z nimi przesadzać, gdyż wówczas treści mogą wyglądać nienaturalnie i być nieatrakcyjne w odbiorze. Kolejną kwestią jest wybór słów kluczowych – nie mogą być one przypadkowe, lecz dobrane w sposób przemyślany.

Następnym aspektem optymalizacji jest niewątpliwie troska o właściwe formatowanie tekstów. Warto pokusić się o nagłówki, pogrubienia najbardziej istotnych informacji, czy podział na akapity – nieraz wpływa to nie tylko na ogólną czytelność wpisów, ale również na indeksowanie przez wyszukiwarki. Dobrze też zadbać o ozdobniki, chociażby w formie zdjęć. Dietetyk może dobrać frazy pod kątem lokalizacji swojej działalności lub specjalizacji, jeżeli w czymś czuje się szczególnie dobrze. W kwestii słów kluczowych warto wykazać się również kreatywnością, ale w żadnym wypadku nieprzesadzoną. W tym przypadku chodzi przecież o to, aby osoby poszukujące dietetyka mogły go łatwo znaleźć – trzeba zatem przewidzieć, co potencjalnie może zostać wpisane w wyszukiwarki.

Pozycjonowanie stron a odnośniki zewnętrzne

Odnośniki zewnętrzne, czyli linki do naszej witryny, które mogą opublikować inne strony internetowe, również mają spore znaczenie, jeśli chodzi o pozycjonowanie. Link-building przybierać może różne formy – często mówi się chociażby o artykułach sponsorowanych, które są odmianą reklamy natywnej. Ich treść jest często wartościowa i przydatna, a element promocyjny lub informacyjny stanowi właśnie link. Dietetyk może podjąć współpracę z branżowymi serwisami tematycznymi lub też innymi witrynami, co może mieć spory wpływ na pozycjonowanie stron. Roboty indeksujące mogą pozytywnie spojrzeć na stronę, do której linki umieszczone są na wartościowych portalach, dlatego taka forma działania jest warta rozważenia.

Jeśli dietetyk jest nieobwarowany zakazem reklamy, ma do dyspozycji cały szereg narzędzi, które może wykorzystać do promowania swojej działalności. Warto korzystać z nich w sposób przemyślany i pamiętać o długotrwałości całego procesu pozycjonowania.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *